Integracja sensoryczna Warszawa Mokotów
Oferujemy zajęcia z integracji sensorycznej w Warszawie na Mokotowie. To proces, w którym mózg organizuje bodźce zmysłowe pochodzące z ciała i otoczenia, umożliwiając ich prawidłowe przetwarzanie i reakcję. Koncepcja ta została opracowana przez dr A. Jean Ayres, która zauważyła, że nieprawidłowe przetwarzanie sensoryczne może prowadzić do trudności w codziennym funkcjonowaniu. Integracja sensoryczna jest kluczowa dla rozwoju dzieci, ponieważ wpływa na ich zdolność do nauki, zachowania oraz interakcji społecznych.
W praktyce integracja sensoryczna polega na dostarczaniu dziecku odpowiednich bodźców w kontrolowany sposób, co pomaga w poprawie koordynacji ruchowej, koncentracji oraz umiejętności społecznych. Terapia ta jest szczególnie skuteczna dla maluchów z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym zespołem Aspergera czy ADHD. Dzięki regularnym sesjom terapeutycznym dzieci uczą się lepiej reagować na bodźce zewnętrzne, co przekłada się na ich lepsze funkcjonowanie w szkole i domu.
Jakie korzyści może odnieść dziecko z integracji sensorycznej?
Zajęcia z integracji sensorycznej znacząco poprawiają jakość życia dzieci poprzez zwiększenie ich zdolności adaptacyjnych. Maluchy uczestniczące w terapii często wykazują poprawę w zakresie koncentracji uwagi, co jest kluczowe dla efektywnego uczenia się i wykonywania codziennych czynności. Ponadto terapia wspiera rozwój umiejętności społecznych, co jest niezbędne do budowania relacji z rówieśnikami. Dzięki integracji sensorycznej dzieci mogą lepiej radzić sobie z wyzwaniami dnia codziennego, co przekłada się na ich większą samodzielność.
Integracja sensoryczna i terapia ręki
Terapia integracji sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, które przejawiają zaburzenia w procesie przetwarzania i integrowania bodźców pochodzących z różnych narządów zmysłów.
Dzieci z zaburzoną integracją sensoryczną mogą charakteryzować się opóźnieniami w rozwoju zdolności ruchowych (mała i duża motoryka), zbyt wysokim lub zbyt niskim poziomem aktywności a także zbyt małą wrażliwością lub nadwrażliwością na dotyk, ruch, bodźce wzrokowe i słuchowe a także słabą organizacją i planowaniem swoich działań. Do objawów tych zaburzeń zaliczyć można problemy z przyswajaniem wiedzy i słabą koncentracją, opóźnienia w rozwoju mowy lub zdolności językowych.
Integracja sensoryczna
Integracja sensoryczna w Edu Brain polega na stymulowaniu zmysłów dziecka w sposób kontrolowany i dostosowany do jego potrzeb. Podczas zajęć wykorzystujemy różnorodne aktywności sensoryczne, które wspierają rozwój motoryki, koncentracji, koordynacji ruchowej oraz integracji bodźców zmysłowych. Dzieci ćwiczą na przykład poprzez zabawy w piasku i wodzie, równoważenie na drabinkach i matach sensorycznych, skakanie na trampolinie czy manipulowanie różnymi fakturami i kształtami. Wykorzystujemy również ćwiczenia z wykorzystaniem dźwięków, zapachów i światła, aby rozwijać percepcję wzrokową i słuchową. Wszystkie aktywności są prowadzone w bezpiecznej i przyjaznej atmosferze, a ich intensywność i rodzaj dopasowujemy indywidualnie do potrzeb każdego dziecka. Terapia sensoryczna pomaga dzieciom lepiej przetwarzać bodźce z otoczenia, zwiększa ich pewność siebie i wspiera harmonijny rozwój psychoruchowy.
Na diagnozę i integrację sensoryczną w Warszawie na Mokotowie zapraszamy dzieci już od trzeciego roku życia, które przejawiają zaburzenia integracji sensorycznej. W Edu Brain skupiamy się na przezwyciężeniu konkretnych trudności w celu lepszego funkcjonowania dziecka w życiu codziennym i w szkole.
Zajęcia prowadzone są wyłącznie indywidualnie przez doświadczonych terapeutów, według programu ustalonego dla dziecka i zmienianego w zależności od jego potrzeb. Rodzic dostaje na bieżąco informacje zwrotne oraz wskazówki do ćwiczeń z dzieckiem w domu.
Czas trwania zajęć – 50 minut.
Terapia ręki
Na zajęcia do Edu Brain zapraszamy przedszkolaki i dzieci z klas 0-III, które wykazują dużą niechęć do prac manualnych, rysując, robią dziury kredką w papierze lub przeciwnie – ledwo zostawiają ślad kredki, piszą niechętnie, mało czytelnie, szybko się męcząc.
Zajęcia polegają na usprawnianiu tych elementów aparatu ruchu, które wpływają na czynność pisania. Dziecko wykonuje szereg ćwiczeń ruchowych związanych szczególnie z obręczą barkową oraz zadania z zakresu tzw. motoryki małej usprawniające samą dłoń.
Czas trwania zajęć – 45 minut.