Trening umiejętności społecznych (TUS)

TUS WAKACJE 2025



Wakacyjny Intensywny Trening Umiejętności Społecznych



Celem warsztatów TUS:

Integracja; budowanie wspólnoty; współpraca; synchronizacja; koncentracja na zadaniu; komunikacja; umiejętność słuchania; ekspresja emocji i panowanie nad emocjami; samokontrola czyli umiejętność oceny własnego zachowania, przyczyn i skutków; planowanie; współdziałanie; elastyczność; prezencja siebie; wzmacnianie pewności siebie; rozumienie sytuacji społecznych.

 

NARZĘDZIA: TUS + MUZYKOTERAPIA

Poprzez zabawę będziemy uczyć się nawiązywać i utrzymywać relacje z rówieśnikami oraz rozumieć i wyrażać emocje. Codziennie przez 3 godziny w ciągu 5 dni będziemy tworzyć i przebywać w Muzycznej Wiosce Indiańskiej. Nauczymy się wyrażać swoje emocje oraz współpracować poprzez używanie instrumentów muzycznych i głosu.

DLA KOGO:

Dzieci w wieku od 4 do 12 lat (małe grupy - maksymalnie 6 osób)

 

1. Spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera)

  • trudności w komunikacji werbalnej i niewerbalnej

  • kłopoty z rozumieniem społecznych norm i sygnałów

  • trudności w inicjowaniu i podtrzymywaniu kontaktów

2. ADHD i ADD

  • impulsywność, trudności z koncentracją i kontrolą emocji

  • trudności w przestrzeganiu zasad i dostosowywaniu się do grupy

3. Zaburzenia lękowe i nieśmiałość

  • wycofanie społeczne, trudności z asertywnością

  • unikanie sytuacji wymagających kontaktu z rówieśnikami

4. Zaburzeniami zachowania

  • agresja, buntowniczość, trudności z przestrzeganiem norm społecznych

  • problemy z rozwiązywaniem konfliktów

5. Opóźnienie rozwoju społeczno-emocjonalnego

  • niedojrzałość w relacjach, trudności z odczytywaniem emocji

  • brak umiejętności współpracy, dzielenia się, czekania na swoją kolej

TUS polecamy również jako profilaktyka dla dzieci, które rozwijają się typowo, ale potrzebują wsparcia w rozwoju kompetencji społecznych — np. z powodu trudnych doświadczeń życiowych takich jak: zmiana szkoły, rozwód rodziców, izolacja po pandemii itp.

 

TERMINY:

 

21.07 – 25.07 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00

28.07 – 01.08 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00

04.08 – 08.08 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00

 

KOSZT:

  1. Zapisy do 30.05 – 1099 zł /10% przedpłata

  2. Zapisy od 1.06 – 1199 zł / 10% przedpłata

 



Wakacje TUS


 



W ciągu roku oferujemy zajęcia raz w tygodniu, natomiast w wakacje oferujemy dwutygodniowe wakacyjne turnusy z TUS, podczas których dzieci kształtują swoje kompetencje społeczne. 

Dwutygodniowa formuła spotkań umożliwia kompleksowe objęcie tematów, których realizacja z reguły zajmuje cały semestr szkolny.   

Program terapeutyczny dostosowywany jest do wieku i problemów uczestników.

Osoby zainteresowane treningiem umiejętności społecznych w naszej poradni w Warszawie zapraszamy na wywiad rodziców z naszym specjalistą.

dzieci siedzą na macie

Komu dedykowany jest TUS:

Trening umiejętności społecznych stworzony został z myślą o dzieciach i młodzieży przejawiającej trudności w relacjach z innymi. Mogą one mieć problemy w kontaktach z rodzeństwem, rówieśnikami, jak również z dorosłymi (rodzice, nauczyciele etc.).

Osoby nadmiernie nieśmiałe w kontaktach z innymi wycofują się czego efektem jest problem z umiejętnością nawiązywania nowych relacji z lęku przed brakiem akceptacji i odrzuceniem. W konsekwencji mają problemy z samodzielnym nawiązywaniem relacji.

Inne z kolei są konfliktowe, mają trudności z przestrzeganiem zasad w szkole podczas lekcji, w trakcie zabawy. Łatwo wpadają w złość, nie słuchają nauczycieli, rodziców. Trening umiejętności społecznych dla dzieci, jest również wskazany jeśli niewłaściwie oceniają one sytuacje i reagują bardzo emocjonalnie na domniemaną krzywdę, nie widząc zupełnie swojej roli w zdarzeniach. 

Na zajęcia treningu umiejętności społecznych zapraszamy dzieci nadmiernie nieśmiałe, wybuchowe, konfliktowe i nieprzestrzegające zasad oraz dzieci w spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera) i ADHD. 

Na czym polega trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży:

  • zajęcia prowadzone są w niewielkich grupach, w których uczą się reguł życia w relacjach społecznych
  • zajęcia mają formę treningu grupowego, który opiera się na założeniach kognitywnego uczenia się, czyli zachowanie społecznie nieakceptowane nie jest potępiane, karane tylko zastępowane społecznie akceptowanym. W ten sposób dzieci uczą się nowych wzorców zachowań
  • program treningu TUS ustalany jest na podstawie potrzeb danej grupy. 

dzieci siedzą na macie

Przykładowe zagadnienia, problemy wypracowywanie w trakcie zajęć:

  • nawiązywanie i podtrzymywanie nowych znajomości 
  • sposoby na radzenie sobie z własnymi emocjami
  • asertywne wyrażanie swoich potrzeb, stawianie granic
  • współpraca w grupie 
  • współpraca z nauczycielami
  • rozwiązywanie konfliktów, negocjowanie
  • radzenie sobie z docinkami, zaczepkami, wyśmiewaniem przez innych
  • jaka jest różnica między donoszeniem na kolegów a obroną przed przemocą rówieśniczą?
  • jak zachowywać się wobec osób przeciwnej płci?
  • jak być interesującym rozmówcą?

Dlaczego praca grupowa:

  • dziecko pracując w grupie ma możliwość skonfrontowania swojego zachowania z innymi. Nauka właściwych, wskazanych przez terapeutę zachowań odbywa się naturalnie i spontanicznie, często w trakcie zabawy
  • obserwacja innych uczestników daje możliwość modelowania zachowania, poznania innych właściwych sposobów rozwiązywania problemów, a także okazywania i nazywania emocji. Praca w grupie zwiększa także umiejętność odczytywania i rozumienia sytuacji społecznych. 

dzieci siedzą na macie

Trening umiejętności społecznych Warszawa Mokotów

​Trening umiejętności społecznych (TUS) w Edu Brain przeznaczony jest dla dzieci i młodzieży, które mają trudności w kontaktach społecznych: nawiązywaniu nowych znajomości, budowaniu relacji rówieśniczych, rozwiązywaniu konfliktów, wyrażaniu własnych potrzeb.

Na trening zapraszamy osoby:

  • nieśmiałe, wycofane, lękliwe
  • z zaburzeniami zachowania
  • skonfliktowane,
  • odrzucone przez grupę
  • z ADHD
  • z zespołem Aspergera
  • z autyzmem.

Zajęcia prowadzimy w małych, odpowiednio dobranych grupkach (4-6 osób). Pojedyncze zajęcia trwają ok.80 minut. Na spotkaniach uczestnicy odgrywają scenki, dyskutują, współdziałają ze sobą. Rodzice dostają informacje zwrotne po każdym treningu i na zakończenie cyklu spotkań.