Trening umiejętności społecznych (TUS)
Cele warsztatów TUS:
Integracja, budowanie wspólnoty, współpraca, synchronizacja, koncentracja na zadaniu, komunikacja, umiejętność słuchania, ekspresja emocji i panowanie nad emocjami, samokontrola, czyli umiejętność oceny własnego zachowania, przyczyn i skutków, planowanie, współdziałanie, elastyczność, prezencja siebie, wzmacnianie pewności siebie, rozumienie sytuacji społecznych.
NARZĘDZIA: TUS + MUZYKOTERAPIA
Poprzez zabawę będziemy uczyć się nawiązywać i utrzymywać relacje z rówieśnikami oraz rozumieć i wyrażać emocje. Codziennie przez 3 godziny w ciągu 5 dni będziemy tworzyć i przebywać w Muzycznej Wiosce Indiańskiej. Nauczymy się wyrażać swoje emocje oraz współpracować poprzez używanie instrumentów muzycznych i głosu.
DLA KOGO:
Dzieci w wieku od 4 do 12 lat (małe grupy – maksymalnie 6 osób)
1. Spektrum autyzmu (w tym Zespół Aspergera)
- trudności w komunikacji werbalnej i niewerbalnej
- kłopoty z rozumieniem społecznych norm i sygnałów
- trudności w inicjowaniu i podtrzymywaniu kontaktów
2. ADHD i ADD
- impulsywność, trudności z koncentracją i kontrolą emocji
- trudności w przestrzeganiu zasad i dostosowywaniu się do grupy
3. Zaburzenia lękowe i nieśmiałość
- wycofanie społeczne, trudności z asertywnością
- unikanie sytuacji wymagających kontaktu z rówieśnikami
4. Zaburzeniami zachowania
- agresja, buntowniczość, trudności z przestrzeganiem norm społecznych
- problemy z rozwiązywaniem konfliktów
5. Opóźnienie rozwoju społeczno-emocjonalnego
- niedojrzałość w relacjach, trudności z odczytywaniem emocji
- brak umiejętności współpracy, dzielenia się, czekania na swoją kolej
TUS polecamy również jako profilaktykę dla dzieci, które rozwijają się typowo, ale potrzebują wsparcia w rozwoju kompetencji społecznych – np. z powodu trudnych doświadczeń życiowych, takich jak: zmiana szkoły, rozwód rodziców, izolacja po pandemii itp.
TERMINY:
21.07 – 25.07 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00
28.07 – 01.08 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00
04.08 – 08.08 10:00 – 13.00 lub 16:00 – 19:00
KOSZT:
Zapisy do 30.05 – 1099 zł /10% przedpłata
Zapisy od 1.06 – 1199 zł / 10% przedpłata

Do kogo jest skierowany TUS?
Trening umiejętności społecznych został stworzony z myślą o dzieciach i młodzieży przejawiającej trudności w relacjach z innymi. To problemy w kontaktach z rodzeństwem, rówieśnikami, jak również z dorosłymi (rodzice, nauczyciele etc.).
Osoby nadmiernie nieśmiałe w kontaktach z innymi wycofują się, czego efektem jest problem z umiejętnością nawiązywania nowych relacji z lęku przed brakiem akceptacji i odrzuceniem. W konsekwencji mają trudności z samodzielnym nawiązywaniem relacji.
Inne z kolei są konfliktowe, mają trudności z przestrzeganiem zasad w szkole podczas lekcji, w trakcie zabawy. Łatwo wpadają w złość, nie słuchają nauczycieli, rodziców. Trening umiejętności społecznych dla dzieci jestwskazany również wtedy, gdy niewłaściwie oceniają one sytuacje i reagują bardzo emocjonalnie na domniemaną krzywdę, nie widząc zupełnie swojej roli w zdarzeniach.
Na zajęcia treningu umiejętności społecznych zapraszamy dzieci nadmiernie nieśmiałe, wybuchowe, konfliktowe i nieprzestrzegające zasad oraz dzieci w spektrum autyzmu (w tym zespół Aspergera) i ADHD.
Na czym polega trening umiejętności społecznych dla dzieci i młodzieży?
Zajęcia są prowadzone w niewielkich grupach, w których uczą się reguł życia w relacjach społecznych. Mają formę treningu grupowego, który opiera się na założeniach kognitywnego uczenia się, czyli zachowanie społecznie nieakceptowane nie jest potępiane, karane tylko zastępowane społecznie akceptowanym. W ten sposób dzieci uczą się nowych wzorców. Program treningu TUS jest ustalany na podstawie potrzeb danej grupy.
Przykładowe zagadnienia poruszane w trakcie zajęć:
- nawiązywanie i podtrzymywanie nowych znajomości,
- sposoby na radzenie sobie z własnymi emocjami,
- asertywne wyrażanie swoich potrzeb, stawianie granic,
- współpraca w grupie,
- współpraca z nauczycielami,
- rozwiązywanie konfliktów, negocjowanie,
- radzenie sobie z docinkami, zaczepkami, wyśmiewaniem przez innych,
- różnica między donoszeniem na kolegów a obroną przed przemocą rówieśniczą,
- jak zachowywać się wobec osób przeciwnej płci,
- jak być interesującym rozmówcą.
Dlaczego praca grupowa:
- dziecko, pracując w grupie, ma możliwość skonfrontowania swojego zachowania z innymi. Nauka właściwych, wskazanych przez terapeutę wzorców odbywa się naturalnie i spontanicznie, często w trakcie zabawy,
- obserwacja innych uczestników daje możliwość modelowania zachowania, poznania innych właściwych sposobów rozwiązywania problemów, a także okazywania i nazywania emocji. Praca w grupie zwiększa także umiejętność odczytywania i rozumienia sytuacji społecznych.

Trening umiejętności społecznych Warszawa Mokotów
Trening umiejętności społecznych (TUS) w Edu Brain jest przeznaczony dla dzieci i młodzieży, które mają trudności w kontaktach społecznych: nawiązywaniu nowych znajomości, budowaniu relacji rówieśniczych, rozwiązywaniu konfliktów, wyrażaniu własnych potrzeb.
Na trening zapraszamy osoby:
- nieśmiałe, wycofane, lękliwe,
- z zaburzeniami zachowania,
- skonfliktowane,
- odrzucone przez grupę,
- z ADHD,
- z zespołem Aspergera,
- z autyzmem.
Zajęcia prowadzimy w małych, odpowiednio dobranych grupkach (4-6 osób). Pojedyncze zajęcia trwają ok. 80 minut. Na spotkaniach uczestnicy odgrywają scenki, dyskutują, współdziałają ze sobą. Rodzice dostają informacje zwrotne po każdym treningu i na zakończenie cyklu spotkań.

Trening umiejętności społecznych a dorosłe życie
Trening umiejętności społecznych (TUS) dla dzieci to kluczowy element w kształtowaniu ich przyszłego życia. Dzięki regularnym zajęciom maluchy uczą się, jak skutecznie komunikować się z innymi, rozwiązywać konflikty oraz budować zdrowe relacje interpersonalne. Te umiejętności są nieocenione w dorosłym życiu, wpływając na zdolność do współpracy w zespole, radzenia sobie ze stresem oraz adaptacji do zmieniających się warunków. Wczesne nabycie umiejętności społecznych może również zapobiegać problemom emocjonalnym i społecznym w przyszłości.
Oferujemy zajęcia TUS prowadzone przez doświadczonych specjalistów – psychologów dziecięcych. Dzięki indywidualnemu podejściu do każdego uczestnika aktywności te są dostosowane do jego unikalnych potrzeb i możliwości. Współpraca z rodziną oraz użycie nowoczesnych metod terapeutycznych zapewniają kompleksowe wsparcie dla dzieci i młodzieży.