Ul. J. i J. Rostafińskich 4, 02-593 Warszawa

Tel: +48 604 555 665

gabinet@edubrain.com.pl

_MG_0909
_MG_0865_rgb
_MG_0855_rgb
_MG_0833
_MG_0681_rgb
_MG_0548
_MG_0575
_MG_0537_rgb
_MG_0652
_MG_0909
_MG_0865_rgb
_MG_0855_rgb
_MG_0833
_MG_0681_rgb
_MG_0548
_MG_0575
_MG_0537_rgb
_MG_0652

EFEKTYWNE UCZENIE SIĘ

SZKOLENIE Z TECHNIK PAMIĘCIOWYCH

CZYLI UCZYMY JAK SIĘ UCZYĆ !

DLA KOGO ZAJĘCIA EFEKTYWNEGO UCZENIA SIĘ?

Szkolenie efektywnego uczenia się prowadzone jest indywidualnie i składa się z 10 spotkań. Przeznaczone jest dla dzieci i młodzieży szkolnej. 

Szczególnie polecane jest dzieciom, które mają problemy z planowaniem nauki, koncentracją uwagi oraz zapamiętywaniem informacji. Program zajęć obejmuje poznanie: sposobów gromadzenia informacji, strategii uczenia się, technik pamięciowych oraz osobistych preferencji uczenia się.

Mnemotechniki pozwalają rozwijać naszą wyobraźnię, koncentrację uwagi, umiejętności kojarzenia oraz wizualizację, czyli wszystko to, co wpływa na rozwój umiejętności zapamiętywania.

 

W czasie zajęć uczestnicy zapoznają się m.in. z:

 

  • Terminologią i rodzajami pamięci

  • Zasadami tworzenia notatek

  • Sposobami zapamiętywania wierszy i tekstów z użyciem żywego obrazu

  • Mapy myśli wg Tony’ego Buzana (reguły uczenia się podczas tworzenia map myśli, jak tworzyć przykładowe mapy myśli;

  • Zakładkowymi metodami zapamiętywania

  • Łańcuchową metodą skojarzeń

  • Fonetycznym alfabetem cyfrowym

  • Zasadami zapamiętywania imion i nazwisk

  • Na czym polega dobra organizacja pracy podczas nauki

  • Jak zmotywować się do nauki i uczyć się z przyjemnością (rodzaje motywacji)?

 

Każdy uczestnik może zaadaptować poznane metody do własnego stylu uczenia się i stosować je od razu w bieżącej nauce szkolnej i w przyszłości – przez całe życie.

 

Zwracamy uwagę na rolę rodzica w procesie nauki, czyli jak skutecznie pomagać dziecku, nastolatkowi.

 

  • jak zachęcać dziecko do wypracowywania zasad efektywnego uczenia się;

  • rola rodzica w procesie nauczania w zależności od wieku.